Στο ανταγωνιστικό περιβάλλον του ηλεκτρονικού εμπορίου, η ανάλυση επισκεψιμότητας ιστοσελίδας και η παρακολούθηση χρηστών μέσω κατάλληλων εργαλείων μπορούν να κάνουν τη διαφορά στην αύξηση πωλήσεων. Ένα βασικό εργαλείο για αυτό είναι το Google Analytics: πρόκειται για μια δωρεάν υπηρεσία web analytics που σας παρέχει πολλαπλές πληροφορίες για την απόδοση του site ή του e-shop σας. Με το Google Analytics μπορείτε να εντοπίζετε τις κύριες πηγές επισκεψιμότητας (π.χ. οργανικές αναζητήσεις, διαφημίσεις, social media), να μετατρέπετε την επιτυχία των καμπανιών μάρκετινγκ και να παρακολουθείτε σημαντικές μετατροπές (στόχοι μετατροπών) όπως οι ολοκληρωμένες πωλήσεις.
Πολλοί ιδιοκτήτες μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων συχνά παραμελούν το σημαντικό αυτό κομμάτι. Όταν δεν παρακολουθείτε συστηματικά τα analytics, οδηγείστε συχνά σε λανθασμένα συμπεράσματα για τη στρατηγική σας. Αντίθετα, με τη σωστή ρύθμιση στόχων μετατροπών, το Analytics σας παρέχει κρίσιμες πληροφορίες όπως τον αριθμό και το ποσοστό των πωλήσεων που προέρχονται από κάθε καμπάνια ή σελίδα. Χωρίς αυτά τα δεδομένα, είναι σχεδόν αδύνατο να αξιολογήσετε και να βελτιώσετε την απόδοση των ενεργειών μάρκετινγκ.
Βασικοί δείκτες (KPIs) που πρέπει να παρακολουθείτε
Για να αξιοποιήσετε αποτελεσματικά τα analytics και να επιτύχετε αύξηση πωλήσεων, πρέπει πρώτα να καθορίσετε ποιοι δείκτες (metrics/KPIs) συνδέονται με τους επιχειρηματικούς στόχους. Μερικά από τα πιο σημαντικά είναι:
Κάθε μέτρηση παρέχει πολύτιμες ενδείξεις. Όπως τονίζει η Google, αν κατανοήσετε πως αλληλεπιδρούν οι πελάτες με τον ιστότοπο ή την εφαρμογή σας, μπορείτε να βρείτε ευκαιρίες για τη βελτίωση της εμπειρίας τους και την αύξηση του ROI (return on investment).
Πως να εξάγετε συμπεράσματα από τα δεδομένα
Το πιο σημαντικό βήμα μετά τη συλλογή των δεδομένων είναι η ανάλυση τους για τη λήψη αποφάσεων. Μερικές πρακτικές οδηγίες:
Με αυτά τα βήματα, τα Analytics γίνονται ένα εργαλείο στρατηγικής. Οι πληροφορίες από τα Analytics σας επιτρέπουν να αντιλαμβάνεστε πως οι πελάτες σας συμπεριφέρονται καθ’ όλη τη διάρκεια της αλληλεπίδρασης τους με την επιχείρησή σας, φέρνοντας έτσι μετρήσιμες βελτιώσεις στον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζετε το κοινό σας.
Εργαλεία για ανάλυση δεδομένων
Εκτός από το Google Analytics 4 (GA4), υπάρχουν και άλλα πολύτιμα εργαλεία που μπορούν να συμπληρώσουν την εικόνα:
Τα Analytics δεν είναι απλά στατιστικά, είναι το καύσιμο για τις αποφάσεις μας. Με τον σωστό ορισμό στόχων και την παρακολούθηση των κατάλληλων μετρήσεων – bounce rate, χρόνος παραμονής, conversion rate, πηγή επισκεψιμότητας κ.α. – μπορείτε να καταλάβετε τι λειτουργεί και τι όχι στο site ή e-shop σας. Τα δεδομένα σας δείχνουν που να εστιάσετε: ποια κανάλια χρειάζονται επιπλέον προσπάθεια, ποιες σελίδες χρειάζονται ανασχεδιασμό, πως να βελτιστοποιήσετε το e-shop σας ώστε να αυξήσετε τις πωλήσεις σας. Το Google Analytics και τα υπόλοιπα εργαλεία σας δίνουν τις μετρήσιμες απαντήσεις που χρειάζεστε. Αναλύστε συστηματικά τα στατιστικά σας, λάβετε αποφάσεις βάσει αυτών και δείτε πως σταδιακά αυξάνονται οι πωλήσεις σας.
Θες βοήθεια να αναλύσουμε τα δεδομένα του site σου και να βελτιώσουμε την απόδοση του; Στείλε μας μήνυμα κι εμείς θα σε καθοδηγήσουμε βήμα-βήμα στην αξιοποίησή τους!